Сьогодні, 28 квітня — Всесвітній день охорони праці
Порадами, як забезпечити здорову атмосферу всередині команди, як налагодити спілкування керівних ланок з підлеглими та регулювати діяльність під час війни, ділиться Анна Головата, директор з управління персоналом «ФІТОФАРМ».
Як підтримувати здорову атмосферу всередині команди?
- Поважайте особливості працівників. Прийміть дивацтва свої та інших. Різні працівники посилюють команду своїми особливостями, доповнюючи один одного за принципом комплементарності. Такі команди виявляються більш гармонійними, цілісними, а відповідно більш ефективними.
- Будьте відкриті до інших думок. Навіть якщо думка працівника відрізняється від Вашої – проявіть зацікавленість, не відкидайте її одразу, а спокійно обдумайте. Можливо, при більш детальному розгляді Ви знайдете у ній користь і втілите повністю або частково. Якщо ж ідея не підійде – задайте працівникові додаткові питання, відповідаючи на які працівник сам дійде висновку, що реалізація ідеї не нелогічна.
Звертайтеся за допомогою та допомагайте самі. Оточуючі не завжди бачать, що нам потрібна допомога. Тому говоріть про потребу відкрито, а не натяками. Обгрунтуйте, чому ви не можете впоратися самостійно. Допомагайте працівникам, проте не будьте нав’язливими. Намагайтесь надавати допомогу за принципом Конфуція: “Хочеш допомогти людині – дай їй не рибу, а вудку”.
Що важливо при спілкуванні керівника і підлеглого?
Важливо підтримати продуктивність та натхнення працівників. Для цього:
- Будьте відвертими. Відверто кажіть про стан речей, бажання, цілі та прийняті рішення. Обгрунтовуйте рішення з точки зору користі для різних сторін. Якщо рішення не ідеальне, але Ви вважаєте його найкращим у ситуації що склалася, про це також варто сказати.
- Дійте наперед. Зазделегідь давайте завдання, щоб у працівника був час на якісне виконання. Якщо Ви не встигаєте своєчасно виконати завдання, то одразу попередьте керівника, не чекаючи останнього дня, щоб встигнути змінити ситуацію. Можливо, Вам нададуть допомогу, змінять пріоритетність завдань або доручать виконання задачі іншому працівнику. Також зазделегідь готуйтесь до важливої розмови. Продумайте мету, кілька варіантів ходу розмови, додаткові умови для позитивного результата. Якісна підготовка – це половина успіху.
- Зворотній зв’язок. Надавайте свій зворотній зв’язок та запитуйте його у інших. Так ви зможете розкрити проблему та своєчасно виправити ситуацію. Коли надаєте зворотній зв’язок – використовуйте принцип бутерброду, робіть акцент на сильних сторонах працівників. Дякуйте за позитивні прояви та гарні результати.
Управління персоналом під час війни, виклики нового часу
З початку війни у працівників з’явилася тривога і страх за безпеку свою та своїх близьких, невизначеність у майбутньому, страх втратити роботу та залишитись без засобів для існування. Багато наших працівників жили на сході та півдні країни, тому вимушені були залишити свої домівки і роз’їхалися по різних містах України та за кордон. У зв’язку з цим пріоритетом в області управління персоналом для нас стали забезпечення безпеки працівників, підтримка функціонування бізнесу, прискорення прийняття управлінських рішень, удосконалення комунікацій, допомога фронту.
В області управління персоналом ми впровадили ряд ініціатив:
— допомогли бажаючим працівникам виробництва (м.Бахмут) разом із їх родинами переїхати у безпечніші міста;
— багатьом працівникам, які не були задіяні в операційній діяльності компанії, надали іншу роботу у нас;
— надали матеріальну допомогу працівникам, які постраждали від воєнних дій;
— посилили комунікації топ менеджменту з працівниками, розповідаючи про зміни та заплановані ініціативи;
— створили чіткі інструкції, як діяти під час повітряної тривоги, пожежі та при інших критичних ситуаціях, провели навчання працівників;
— спільно з працівниками допомагаємо фронту задля нашої Перемоги: постачаємо препарати, необхідну техніку та інші засоби.
